You are currently viewing مراحل اجرای رابیتس آماده

مراحل اجرای رابیتس آماده

Rate this post

استفاده از رابیتس آماده با سه روش همراه است که در زیر به اختصار به آنها اشاره می شود.

این روزها از آنجایی که بسیاری از افراد توجه خاصی به دکوراسیون داخلی خانه ها دارند، روش های جدیدی برای ساخت پروژه پیشنهاد شده است.

مرحله اول اجرای رابیتس آماده

در مرحله اول میلگرد آویز باید نصب شود. در این مرحله میلگردهای تقویت کننده برای تحمل بار اصلی سقف کاذب به سقف جوش داده می شوند. در برخی از ساختمان ها این مرحله از قبل تعیین شده است و میلگردهای تقویت کننده در داخل سقف ثابت می شوند. سپس میلگردهای تقویت کننده نسبت به طرح خم شده و با محاسبه دقیق در کنار منحنی قرار می گیرند.

مرحله دوم اجرای رابیتس آماده

در این مرحله، از توری رابیتس آماده استفاده می شود. طبقه بندی توری های رابیتس بر اساس تعداد پل ها تعیین می شود. این ورق های توری از مواد قابل جوش ساخته می شوند.برای اتصال توری رابیتس به میلگرد علاوه بر جوشکاری از سیم گالوانیزه نیز استفاده می شود. مهمترین اصل در این مرحله نصب توری رابیتس به گونه ای است که گچ کاری صورت نگیرد و طرح مورد نظر کاملا صاف و بی نقص باشد. برای جلوگیری از این امر می توان از رابیتس آماده  با تعداد پل های زیاد استفاده کرد. هر چه فاصله بین میلگردها بیشتر باشد، رابیتس های آماده باید سنگین تر باشند.

با توجه به اینکه استانداردرستی برای این محصولات وجود ندارد، نمی توانیم یکی را بر دیگری ترجیح بدانیم تنها باید جنس و استحکام آن را ارزیابی کرد. این امر یک کار کاملا تجربی است و افرادی که در این حرفه فعال هستند، با زیر و بم این کار آشنایی کامل دارند و میدانند برای چه طرح هایی از چه نوع مصالحی باید استفاده کرد.

مرحله سوم اجرای راویز آماده

پس از اینکه رابیتس با اصول معینی نصب شد، گچ کاری شروع می‌شود. این کار در چند مرحله باید انجام شود. مرحله اول پر کردن توریها با گچ است و پس از آن برای صاف کردن و طرح دادن مراحل دیگر باید عبور کند. انجام عملیات رابیتس باید توسط افراد ماهر انجام شود. این کار را افراد ساده نمی توانند انجام دهند و بدون شک با مشکلاتی روبرو شوند.

مراحل بعدی فرآیند تولید رابیتس آماده

در مرحله بعدی فرآیند تولید رابیتس آماده، قطعاتی که در مرحله اول برش داده شده اند، وارد دستگاه شده و عملیات نورد سرد و پرس روی آن انجام می شود. این عملیات باعث ایجاد ستون ها و چشمه ها و ایجاد ساختار رابیتس می شود. در این مرحله هر برگ رابیتس آماده با توجه به وزن آنها به طول های حدود 4.2 متر توسط گیوتین بریده می شوند.

نتیجه گیری

رابیتس آماده نوعی توری ورق فلزی است که در گچ کاری و سقف کاذب در صنعت ساختمان استفاده می شود. از انواع راویز ها آماده می توان به رابیتس آماده 9 و 13 ستونی اشاره کرد که در ایران بیشتر از انواع دیگر استفاده می شود. این محصولات به صورت وزنی نیز به فروش می رسند و از آنجایی که ویژگی های محصولات در کارخانه ها مشخص نشده است، باید روی باسکول قرار بگیرند. قیمت رابیتس آماده در رابیتس پایتخت  نیز به عواملی مانند قیمت ارز و دلار و میزان تقاضا بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید